Maatregelen Coronavirus
Net als u zijn wij, als hotel overvallen door de enorme impact van het Corona virus, maar Best Western City Hotel Leiden is en blijft open!
In de afgelopen weken hebben wij ons zorgvuldig voorbereid op de 1,5 meter samenleving en zijn de nodige maatregelen getroffen, waarmee wij onze medewerkers en gasten op veilige én gastvrije wijze kunnen én blijven ontvangen! Zo kunnen hotelgasten in aangepaste, maar nog altijd sfeervolle, omgeving gebruik maken van onze eet- en drinkgelegenheden. Wanneer u uw ontbijt liever niet in onze restaurant of op onze teras geserveerd wil krijgen, maar op uw eigen kamer, rekenen wij hier geen extra kosten voor.
Wij hopen dat de kracht van gastvrijheid ons zal helpen deze onzekere tijden te doorstaan. Best Western City Hotel Leiden staat hoe dan ook voor u klaar!
Om de veiligheid tijdens uw verblijf zoveel mogelijk te garanderen hebben wij een protocol opgesteld voor onze gasten, medewerkers en leveranciers.
We voeren maatregelen in die erop gericht zijn om de kans op besmetting zo klein mogelijk te maken. Deze maatregelen communiceren wij zowel naar onze medewerkers als onze gasten. Deze maatregelen gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken.
Dit zijn onze maatregelen:
1. Was uw handen regelmatig – minimaal elke 30 minuten bij contact met voedsel en gasten en minimaal elke 3 uur bij kantoorfuncties – spreek elkaar hier ook op aan;
2. Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog;
3. Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze ook direct weg na gebruik;
Verder:
We letten extra op (onze) hygiëne;
Kamers: er is extra aandacht voor alle aanraakpunten in de kamers -en rondom de kamers(gangen). Dit houdt in dat we de afstandsbediening, alle deurklinken, alle leuningen, handvaten van kasten en minibar, lichtknopjes, en andere objecten die gasten veel aanraken extra grondig gaan reinigen;
Openbare ruimtes: er worden extra rondes door onze ochtend en avondploeg gelopen om in de trappenhal de trapleuningen extra te reinigen, evenals de klinken in de toiletten. Dit zal meerdere keren per dag gebeuren. Ook zullen wij tussendoor de leuningen van de trap reinigen;
We zorgen dat het zeeppompje altijd is gevuld op het toilet;
Er zijn altijd schone (papieren) handdoeken voor gasten en medewerkers beschikbaar;
Desinfecterende zeep is beschikbaar voor gasten en medewerkers op verschillende locaties zodat deze ook tussentijds de handen kunnen desinfecteren.;
Bij de receptie zijn strepen op de vloer aangebracht, zodat 1,5 meter afstand in acht gehouden kan worden;
Bij de entree van ons hotel en op elke verdieping zullen wij desinfectiezuilen installeren, zodat iedereen in de gelegenheid gesteld wordt zijn/haar handen te desinfecteren;
In onze restaurants staan alle tafels ruim 1,5 meter uit elkaar, zodat gasten deze afstand van elkaar kunnen houden.
Wij vragen onze gasten zoveel mogelijk contactloos te betalen. Mocht een gast toch in contact gekomen zijn met de terminal zullen wij deze na ieder contact de terminal desinfecteren.
Bij binnenkomst vragen wij onze gasten bij de daarvoor bestemde ingerichte plekken hun handen te reinigen.
De lift kan slechts door 2 personen of personen uit dezelfde kamer gebruikt worden. Aan de buitenkant van de lift hangt een formulier om gasten en medewerkers hierop te attenderen.
De lift dient alleen om naar boven te gaan en u dient met de trap omlaag te gaan. In overleg kunt u de lift ook voor naar beneden gebruiken voor zwaar bagage of fysieke ongemakken.
De check out is bij ons ingekort. U dient bij check in alles reeds te voldoen, zodat u bij check out alleen u kamerpas in de daarvoor bestemde box kunt deponeren. Zo voorkomen wij rijen tijdens check out.
Roomservice heeft de voorkeur. Als het naar de kamers wordt gebracht, moet het op plateau op een trolley worden geplaatst en de gast neemt de plateau zelf van de trolley af. Zodra de roomservice afgegeven wordt bij een gast, wordt er afgesproken hoe laat het plateau opgehaald kan worden, indien de gast dit nog niet aan kan geven kan de gast de receptie bellen naar de receptie zodra het opgehaald mag worden. Zodra het er dus een moment is ophaalmoment afgesproken dient de gast het plateau buiten zijn kamer te plaatsen.